به عنوان صاحب یک کسب وکار شاید برای شما هم این سوالات پیش آمده باشد که چرا باید وب سایت داشته باشم؟ مزایای داشتن وب سایت چیست؟ وب سایت چه کمکی می تواند به من بکند؟ در این نوشته قصد دارم برخی از بیشمار دلایلی که هر کسب و کار و حتی فرد باید وب سایت داشته باشد را مطرح کنم:

خب قبل از لیست کردن دلایل اجازه دهید که خاطره ای را بیان کنم، حدود سال 90 بود که در یک شرکت کامپیوتری سهام دار بودم و قصد شروع همکاری با شرکت دیگری را در تهران داشتم، پس از چند جلسه مکالمه ی تلفنی متوجه شدم که طرف مقابل همانطور که با من صحبت می کند اسم شرکت من را در گوگل جستجو می کند که اطلاعات دقیقی از قبیل رزومه شرکت، تارخچه ی فعالیت و ...... بدست آورد، و چون در آن زمان شرکت هنوز سایت نداشت همکاری ما به نتیجه نرسید! به همین راحتی! در واقع می توان اینطور بیان کرد که وب سایت به شرکت شما اعتبار می دهد.

اما بپردازیم به دلابل داشتن وب سایت:

1- در مقایسه با تبلیغات چاپی، وب سایت مزایای بیشماری دارد از جمله:

هزینه طراحی سایت یک بار برای همیشه می باشد اما برای تبلیغات چاپی بارها باید هزینه پرداخت کنید.

 شما در تبلیغات چاپی اطلاعات و مزایای کسب و کار خود را به هر طریق ممکن در اختیار طیف وسیعی از مخاطبین قرار می دهید که فقط درصد ناچیزی از آنها علاقه و یا نیازی به خدمات شما دارند اما با داشتن وب سایت مشتریان بالقوه خودشان با جستجو به اطلاعات کسب و کار شما می رسند. به بیان دیگر امروزه مردم به جای استفاده از دفترچه تلفن از اینترنت استفاده می کنند. امروزه مردم از طریق جستجو در اینترنت تصمیم می گیرند کار خود را به چه کسی و یا چه شرکتی بسپارند.

مخاطب تبلیغات چاپی تنها در یک محدوده جغرافیایی هستند اما مخاطبان وب سایت از هر نقطه جهان می توانند باشند و این یعنی شناخته شدن بیشتر.

البته این را هم در نظر داشته باشید که یک سایت نقشی بیش از یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی می‌کند.

2- یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد:

مردم انتظار دارند مشاغل و بیزینس های مختلف، یک وب سایت مختص خود داشته باشند. حقیقت این است که امروزه نداشتن وب سایت سوالات زیادی را در ذهن کاربران ایجاد می کند از جمله اگر این شرکت واقعا در کار خود حرفه ای است چطور هنوز هیچ پایگاه شخصی در دنیای وب برای خود ثبت نکرده است؟ و بسیاری از فکرهای دیگر که اصلا دوست ندارید در مورد شما در ذهن مشتریان شکل گیرد. ضمن این که وجود وب سایت می تواند این پیام را به ذهن مخاطبان مخابره کند که این کسب و کار خالق ارزشی است که حاضر است با صرف هزینه، آن را در وب سایت خود معرفی و تبلیغ نماید.

3- وب سایت برای مشتریان 24 ساعته در 7 روز هفته آماده ارائه خدمات می باشد:

از مزایای داشتن وب سایت قابل دسترس بودن در شبانه روز می باشد.یک وب سایت به کسب و کار یا سازمان شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روز 24 ساعت هر 7 روز هفته 356 روز سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک کارمند مشغول به کار تمام ساعت حتی در تمام تعطیلات می باشد. وقتی شما محتوای متناسب با نیاز کاربران وب سایت خود را تهیه و منتشر می نمایید دیگر لازم نیست تا آن ها برای پرسیدن سوالات خود به محل شما مراجعه حضوری نمایند و یا حتی تلفن بزنند. با راه اندازی صحیح و پرقدرت یک سیستم تیکتینگ (سیستم ثبت درخواست های مشتریان) در وب سایت خود همیشه می توانید با افتخار به مشتریانتان بگویید که ۲۴ ساعته از آنها پشتیبانی و حمایت خواهید کرد.

4- وب سایت، کانال بازاریابی جدیدی برای شما ایجاد می کند:

داشتن وب سایت به شما یک حضور دائمی و هیشگی در اینترنت را هدیه می دهد.به این موضوع همانند یک بیلبورد تبلیغاتی نگاه کنید.فقط این بیلبورد بجای حالت فیزیکی بصورت مجازی و در دنیای اینترنت نصب می شود و روزانه هزارن یا میلیون ها کاربری که در حال عبور هستند آن را می بینند.از این طریق شانس جدید و یک کانال جدیدی برای دیده شدن و معرفی محصول و خدمات برای شما شکل گرفته است.

البته باید در نظر داشته باشید که تعداد افرادی که می توانند بیلبورد شما را ببینند و میزان توجهی که این بیبورد می تواند به خود جذب کند بستگی به فعالیت شما در فضای مجازی و تلاش های شما نیز دارد.روش هایی مانندسئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) باعث می شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و کاربران زیادی از وب سایت شما دیدن کنند. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و .. می توانند تاثیر بسزایی در بیشتر دیده شدن وب سایت شما داشته باشند.

5- داشتن وب سایت امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان را به شما می دهد:

برای مثال ، خیلی از مواقع مشکل است از مشتریان خود بخواهید هنگام مراجعه به شما، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را روی کاغذی بنویسند تا بتوانید در آینده به آنها اطلاع رسانی کنید اما تایپ کردن آدرس ایمیل و یا شماره همراه در یک بخش از وب سایت بسیار بسیار کار آسانتری است.مخصوصا اگر کاربران بدانند در ازای ارائه این اطلاعات چیزهای مخصوصی دریافت می کنند.برای مثال خبرنامه ، گزارشی خاص در مورد یک محصول ، تخفیف ویژه یا اطلاع از تخفیف های آینده و... زمانی که اطلاعات کاربران را داشته باشید راه دیگری برای برقراری ارتباط با آنها و ترغیب مشتریان بالقوه برای استفاده از خدمات یا خرید محصولاتتان خواهید داشت.

سودمندی وب سایت آنقدر جذاب است که تعداد وب سایت ها از 133 عدد در ژوئن سال 1993 به 2500 عدد در ژوئن سال 1994 و در ژوئن سال 2001 به 28 میلیون وب سایت افزایش یافت. در دسامبر سال 2005 حدوداً 69 میلیون وب سایت وجود داشت و این عدد با سرعت غیر قابل تصوری در سالهای بعد از 2005 رو به افزایش است. آنچه اتفاق افتاده این است که سازمان هایی که زمانی برای اطلاع رسانی درباره محصول خود به صورت چاپی و در حجم محدود حتی برای افراد معدودی از جامعه محلی دچار تردید ، درنگ و مشکل بودند ، اکنون اطلاعات مربوط به محصول خود را برای مشاهده کل جهان در وب سایت خود قرار میدهند و بدین ترتیب فروش خود را هم افزایش داده اند.

دلیل شما برای عدم طراحی وب سایت چیست ؟؟ پاسخ برخی افراد به این سوال این است که به جای طراحی وب سایت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنم. اگر اینطور فکر میکنید پیشنهاد می کنم مقاله ی مقایسه وب سایت با شبکه های اجتماعی را مطالعه نمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید